A futás bármely évszakban űzhető testmozgás

A futásnak van egy hatalmas előnye! Ezt a sportot egész évben, nagyobb kiadások nélkül űzhetjük.

Futás vagy gyaloglás?

Ha első alkalommal vagy hosszabb kihagyás után határozol úgy, hogy teszel valamit az egészséged érdekében, jobban jársz a gyaloglással. A gyaloglás a sétálás sportos formája, és mára a legkedveltebb fitnesz- és kardiósportokhoz tartozik. A gyaloglásnak az a nagy előnye, hogy könnyed, állóképességet javító edzésként vagy megerőltető erőnléti edzésként is űzheted. Ezért kedved szerint szabhatod meg a sport intenzitását, akkor is, ha „csak” mászkálni vagy sétálni akartál.

Mire kell ügyelni gyaloglás közben?

A gyaloglás technikája viszonylag egyszerű: Ügyelj az összpontosításra, és arra, hogy járás közben olyan egyenletesen mozogj, ahogy csak lehetséges. A gyaloglásnál nem a sebesség a lényeg, hanem az, hogy az adott távot lehetőleg ugyanolyan intenzitással és idő alatt tedd meg.

A gyaloglás különleges formája: Nordic Walking

A gyaloglás egyik különleges formája a Nordic Walking, amelynél a sétálás mozgását megfelelő méretűre állított botok támogatják. A Nordic Walking lehetővé teszi, hogy a botok segítségével még a felsőtestedet is megdolgoztasd. Ezzel a mozgásfolyamattal tehát nem csak a láb- és hasizmokat, hanem a hát-, váll- és karizomzatot is edzed.

A futóedzés elkezdése

A futással szemben a gyaloglásnak van egy jelentős előnye, jelentősen mérsékeltebb a mozgatórendszert érő terhelés. Ha azonban nincs egészségügyi problémád, nyugodtan kipróbálhatod az első számú tömegsportot is. A futás témája körül mindenesetre számos mítosz kering – ezért tájékozódj körültekintően, mielőtt nekiállsz a futóedzésnek.

Fontos a megfelelő futóruházat!

A megfelelő futóruházat nagyban hozzájárulhat ahhoz, hogy tovább leld örömödet ebben a sportágban. Aki elhatározta, hogy bizonyos távokat rendszeresen lefut, gyorsan szerezzen be mindent, amire a sikeres edzéshez szüksége lehet. A legfontosabb a megfelelő futócipő. Nem automatikusan az a legjobb cipő, amely a legjobban tompít. Ebben az esetben a futótechnika sem elhanyagolható. Minden futónak megvan a saját stílusa. A megfelelő futócipő ezért az, amely tökéletesen segíti a futó mozgását. Ne felejtsd el a futás további tartozékait sem! A kulacs, a láthatósági szalag és a telefontartó a tökéletes zene mellett elhagyhatatlan kellék, ha egész évben sikeresen szeretnél futni a szabadban.

Milyen távokat szeretnél lefutni?

Ha hosszú távon szeretnél edzeni, keress magadnak pulzusmérős órát, illetve lépésszámlálót. Az hosszútávfutás ugyanis kizárólag az úgynevezett aerob tartományban történik, tehát figyelned kell arra, hogy a futás során ne terheld meg túlságosan a szívedet. Rövidebb távok esetén (1,5 km alatt) erre nincs feltétlenül szükség, itt inkább a rugalmasság a lényeg.

Figyelj a testedre

Futás előtt és után is sokat tudsz tenni azért, hogy a sporttal jót tegyél a testeddel. A megfelelő táplálék kiegészítők gondoskodnak arról, hogy ne dőlj ki rögtön az edzés elején. A futás utáni regeneráció ugyanolyan fontos, mint maga a futás. A lazító zuhanyzás, a szauna és a masszázs segít a test fitten tartásában, és abban, hogy ne fáradj el idő előtt.

Futás vagy gyaloglás? Az INTERSPORT-nál mindent megtalálsz!

Szerezd be még ma a kedvenc sportágad felszereléseit. Mindegy, hogy futócipőre, futóruházatra vagy funkcionális aláöltözetre van szükséged, az INTERSPORT webshopjának „Futás” kategóriájában kedved szerint válogathatsz a legnépszerűbb márkák közül (pl. Nike, adidas, Under Armour, Asics, ON, Saucony, Mizuno és Pro Touch). A kívánt termék egy kattintással a kosárba helyezhető, és már készen is áll a szállításra. A fizetés is gyors és egyszerű, igény szerint történhet bankkártyával, vagy utánvéttel. És ha valamelyik termék mégsem tetszik, egyszerűen visszaküldheted nekünk. Az INTERSPORT webshopjában ugyanis 30 napos visszaküldési jogot és pénzvisszafizetési garanciát biztosítunk a vevők számára.