Szavatosság

Hogyan tudsz élni szavatossági jogoddal online vásárlás esetén?

Amennyiben a webáruázunkban vásárolt termék meghibásodna, vagy minőségi kifogásod lenne (egy hiba nemcsak gyártási hibából, hanem akár használati sajátosságból is eredhet), akkor kérjük a következőket tedd:

  1. Töltsd ki a pdf formában megtalálható Reklamációs nyomtatványt. Letöltés: PDF
  2. Küldj nekünk egy e-mailt az eshop@intersport.hu címre és csatolmányban küld el számunkra a következőket:
    1. A rendelés nyugtáját és/vagy rendelési számot
    2. A kitöltött Reklamációs nyomtatványt
    3. A termékről készített képeket, melyen jól látszanak a hibák és a termék is
  3. A beérkezett reklamációkat amilyen gyorsan csak lehet elbíráljuk. Amennyiben nem találjuk jogosnak a minőségi kifogást, akkor az elutasításról és okáról értesítést kapsz.
  4. Ha jogosnak találjuk az igényedet, vagy az elbíráláshoz további bevizsgálásra van szükség, akkor felvesszük veled a kapcsolatot, hogy hova kell a hibás terméket elküldened.
  5. Amint megérkezett hozzánk a termék és ha jogosnak találtuk az igényedet, akkor a jogszabályok szerinti lehetőségek egyikét kínáljuk fel Neked.
  6. Ha a terméket kicseréltük, vagy kijavítottuk, akkor futárszolgálat útján juttatjuk vissza Neked.

 

Szavatosság időtartama

A szavatossági időtartam 2 év, amely két részre tagozódik: a.) A teljesítést követő 6 hónapon belül felmerült hiba esetén vélelmezni kell, hogy a hiba a termékben már az eladáskor benne volt. Amennyiben ezzel az eladó nem ért egyet, neki kell bizonyítania, hogy a hiba a vásárlást követően, a vásárló hibájából keletkezett. Ha ezt bizonyítani nem tudja, vagy nem akarja, a reklamáció jogosnak minősül, s a vevő élhet a szavatossági jogok valamelyikével. b.) A teljesítést követő 7. hónaptól kezdve a 2 éves időtartam végéig a fenti vélelem már nem áll fenn, így amennyiben az eladó nem ért egyet a vevő reklamációjával, akkor a vevőnek kell bizonyítani - A termékek ilyen irányú vizsgálatát a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnál, vagy egyéb vizsgáló cég (pl. a BIMEO Kft., a Hoffer Minőségügyi Szakértői Bt., Cipőkontroll Kft.) végezheti el. -, hogy a hiba a termékben az eladáskor már benne volt. Amennyiben ezt bizonyítani tudja, csak akkor élhet a szavatossági jogok valamelyikével.

 

Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti (www.bekeltetes.hu), vagy fordulhat az EU online vitarendező oldalhoz.