|Több

Hogyan őrizzük meg sportolás közben a hidegvérünket

07.07.2011

Aki sportol, izzad. Logikus, nem? 30 fokos kánikulában még akkor is ömlik rólunk a víz, ha nem sportolunk. Mire kell a hobbisportolóknak odafigyelniük a nagy forróságban? Az Intersport blogja most is vágja a választ.

Alap: ne féljünk nagy melegben sportolni. De mindig figyeljünk arra, milyen jelzéseket ad a testünk.  Mérjünk például pulzust. Meleg napokon ez akár a sportolás előtt is magasabb lehet egy-két értékkel. Ilyenkor ajánlatos visszavennünk magunkból, hogy a megszokott pulzusértékeken belül maradjunk. A futók például áthelyezhetik a terepet az erdőbe. Ott nyáron is kellemes hűvös van. Melegen ajánljuk még, hogy fogyasszunk sok folyadékot. Futás közben is ajánlatos apró kortyokban inni a vizet.  Sportolás után meg pláne pótoljuk az elvesztett folyadékot. Leginkább vizet vagy izotónikus folyadékot fogyasszunk.

Ne felejtsük: a legfontosabb, hogy jól érezzük magunkat a bőrünkben. Ez ugyan műszerekkel nem mérhető, de legalább olyan fontos, mint a szívverés szaporasága. Ha szédülünk vagy hasonló jeleket produkálunk, akkor azonnal tartsunk szünetet vagy hagyjuk abba arra a napra az edzést. Nem érdemes ugyanis túlhajtanunk magunkat.