|Több

Mire kell figyelni a váltónál és a féknél?

13.05.2011

Mindenképpen ügyeljünk arra, hogy a kerékpár elemei technikailag és funkcionálisan illeszkedjenek egymáshoz. Nagyon fontosak a hajtóelemek és a fékek. A hajtóelemek felelősek mindenért, ami „előrevisz“, pl. sebességváltó, lánclapok, hajtólánc, indítófogaskerék, váltó, pedálcsapágyak, hajtókarok, pedálok, kerékagy.

Ezen a területen leginkább a japán piacvezető, a Shimano jól bevált alkatrészeiben bízhatunk, amelyeket különböző csoportokban kínál: a kezdő kerékpározók számára kialakított Tourney-től, az abszolút high-end XTR-ig. Alapvető különbség mindenekelőtt a felhaszált anyagokban, a súlyban és a kidolgozásban van. Fontos, hogy az Ön új kerékpárjának komponensei tökéletesen megfeleljenek a tervezett célnak. Ezenkívül ne csak a váltóműre figyeljünk, hanem az olyan lényeges részekre is, mint a pedálcsapágy és a kerékagy.

A fékek közül egyértelműen a tárcsafékek a legnépszerűbbek. Főként hidraulikus rendszereket kínálunk, amelyekkel mindenekelőtt terepen és nedves időjárási viszonyok mellett is optimális a késleltetés és a fékezés adagolása. A legújabb termékek alapvetően nem igényelnek karbantartást, azonban ezeket is, mint az autó műszaki alkatrészeit azért ápolni kell. Azoknak, akik gyakran kerékpároznak ajánlott a fékrendszer rendszeres légtelenítése, amelyhez minden gyártó megadja az optimális karbantartási időközöket. Ezek betartása mellett intenzívebb igénybevétel esetén is mindig kiváló fékteljesítmény garantált.

Az abroncsfékeknél a V-fék terjedt el. Előnye az erős fékhatás, karbantartást gyakorlatilag alig igényel. Hátránya, hogy nedves környezeti viszonyok mellett gyengébb a fékhatás és a felni erősebben kopik az oldalrészen.