|Több

Mi a különbség a drága és a kedvező árú símodellek között?

28.01.2011

Sok síelő felteszi magának a kérdést: az egyik léc szinte hajszálpontosan olyan, mint a másik, mégis az egyik a másik háromszorosába kerül. Akkor mi is a különbség? A drága részletek a belsőben bújnak meg: az alkalmazott anyagokban és a gyakran drága felépítésben. Ugyanúgy, mint az autóknál. A lóerők kívülről nem láthatók. Csak amikor rálépünk a gázra, akkor érezzük az erőt.

Bár egy autó esetében könnyen kinyithatjuk a motorháztetőt, és megnézhetjük, hogy hol is rejlik a teljesítmény. A síléc esetében ez meglehetősen nehéz, mert ehhez középen ketté kellene vágni.

Az alapvető elemek minden sílécnél ugyanazok. Felül a borítás, alatta a felső héj, mely az alsó héjjal a magot fogja közre. Legalul található a talp, melyet kétoldalt az élek zárnak le. Azonban éppen ezeknél az alkotóelemeknél, és a kivitelezés módjánál nyílik ki az árolló.

A síléc szíve a mag. A legtöbb magas árkategóriájú léchez fát használnak, mert nagyon rugalmas és stabil, valamint jó csillapítási tulajdonságokkal rendelkezik. A famaghoz különböző fafajtákat (pl. nyárfát, fenyőt, rezgőnyárt) ragasztanak össze rétegezve. A csúcsmodellek esetében háromfajta felépítést különböztetünk meg. Az egyik ezek közül a szendvics-szerkezet, melyet főként versenylécekben alkalmaznak. Miért? A síléc nagyon robusztus, és a menettulajdonságok a léc teljes hossza mentén pontosan szabályozhatók.