|Több

Andorrától Koreáig: az Intersport világszerte 39 országban van jelen

03.01.2011

Az Intersport a világ legnagyobb sportkereskedelemmel foglalkozó vállalata. A cégcsoport 5300 szaküzletében 39 nemzet fiaihoz viszi el a sportot. Az áruházak száma folyamatosan nő. Évente csatlakoznak hozzánk újabb és újabb országok. 2010-ben Egyiptommal, Szaud-Arábiával és Délkoreával bővült a csapat. A közeljövőben világszerte újabb piacokat nyitunk.

A cég története1968-ban kezdődött, amikor tíz európai ország sportkereskedése öszefogott, és lerakta az Intersport alapjait. Ausztrián kívül Belgium, Dánia, Németország, Franciaország, Olaszország, Hollandia, Norvégia, Svédország és Svájc voltak az alapító tagállamok. 43 év alatt a szervezet több kontinenst behálózott, több mint 9,3 milliárd eurós forgalmával pedig a világ legnagyobb sportkereskedésévé nőtte ki magát.
Mivel világszerte egymillió ember tér be naponta valamely Intersport-szaküzletbe, ez a folyamatos növekedés a vevőknek jelentős kedvezményeket hozott. Többek közt az Intersport-garanciát, ami mind az 5300 áruházban érvényesíthető. Ennek egyik példája a cipőméret-garancia. Az Intersport minden cipőt kicserél, legyen az túracipő, sportcipő vagy görkorcsolya, amennyiben első használatkor kiderül, hogy nem tökéletesen illik a lábbeli. Még egy példa a legjobb ár-garancia, amiről bővebb információkat itt találnak.

“Sport to the People”
Az eltelt évtizedek alatt  az Intersport célja semmit sem változott: megszerettetni a sportot az emberekkel. Múlt év őszétől fogva ez a magasztos cél új köntösben jelent meg:„Sport to the People“- hangzik az új szlogen a világ összes Intersport-szakáruházában.
Ausztria mint alapító tag elsők között tűzte zászlajára a vadonatúj szlogent. Az Intersport szeptember elseje óta viszi közel az emberekhez a sportot mind a 284 osztrák áruházban. A welsi (felső-ausztriai) központ a cseh, szlovák és magyar piacot (összesen 69 bolt) is támogatja.

„Coachingzone“
Küldetésének értelmében, melynek célja, hogy az embereket meggyőzze a sportolás öröméről, Ausztria mind a négy országot „ coachingzónává“ alakítja. Coachingzónán azokat a helyeket és tevékenységeket értjük, ahol a testet jólesően át lehet mozgatni – akár a hétköznapokban is.  Mozgástér lehet az irodába vezető lépcsősor, mely a harmadik emeletre visz fel, nemcsak az esti futás.

Az új áruházkoncepció a vásárlás korszerű élményét teremti meg
A „Sport to the People“ szlogen és a coachingzóna fogalma innovatív áruházbelsővel párosulva áttekinthetőbbé teszi a választékot. Az első, új koncepció alapján kialakított üzletet 2010 október 14-én adták át Klagenfurtban. Múlt év utolsó hónapjaiban összesen 10 osztrák bolt nyitotta meg kapuit Ausztriában. Csehországban és Szlovákiában is további terjeszkedés volt.

Az Intersport meghódítja Ázsiát és Afrikát
2010 február  4-én az Intersport Ázsiában is megjelent. Délkorea fővárosában Szöulban az LG Fashion-nal együtt nyitották meg első, 1650 nm-es áruházukat. Ezt további szaküzlet megnyitása követte. Októberben harmadikként nyitott az Intersport zászlóshajójának számító 4000 nm-es áruház. Szaud-Arábiában 2 áruház működik.
A növekedés természetesen még korántsem ért véget, mondja Franz Julen (CEO Intersport International): „Terveink között szerepel, hogy tíz éven belül 10 ázsiai országban 500 bolttal legyünk jelen“.
Afrikában is elkezdődött az Intersport átfogó terjeszkedése.  Az Azzam családdal, amely az egyiptomi piacon már sikeresen megvetette a lábát, 2010 októberében licencszerződést írtunk alá. A már meglevő 12 szaküzletet 2011-ben Intersport-áruházzá alakítjuk át. Egyiptomban az elkövetkezőévekben további expanzió várható.