|Több

Lehet-e télen futóedzést tartani?

12.11.2010

A télnek van néhány olyan tulajdonsága, melyek elől a legszívesebben a takaró alá bújunk és lustálkodnánk.

Hamarabb lesz sötét, és később lesz világos. Csak kevés szenvedélyes futónak van ideje napközben edzeni. Pedig a futás során éppen a világítás, vagyis a „látni és látszani“ nagyon fontos. Aki nem veszi észre az akadályokat, egyenetlenségeket vagy síkos helyeket, veszélynek teszi ki magát. Ezért télen jobban tesszük, ha kivilágított útvonalat keresünk. Amennyiben erre nincs lehetőség, segít a fejlámpa. A ruhára erősített fényvisszaverők pedig egyébként is az alapfelszereltség részét képezik.

Tudományos kutatások segítségével megállapították, hogy miért is ajánlott télen futni: a futás minden hosszabb megszakítása azt eredményezi, hogy gyakorlatilag mindent elölről kell kezdeni. Ez egyformán érvényes a versenyorientált sportolókra és az egyszerű hobbifutókra.

És már el is érkeztünk a következő ponthoz. Fogalmazza meg az edzéssel szembeni elvárásait! Ha tavasszal teljesíteni szeretné a maratoni távot, akkor másképpen kell edzenie, mintha „csak“ kondíciója javítása és testfunkciói erősítése érdekében fut. Ennek ellenére feltétlenül tűzzön ki részcélokat maga elé. A maratoni babérokra törők kezdhetik mondjuk egy szilveszteri futással, a hobbi futók pedig pl. néhány hét elteltével három helyett már négy kört tesznek meg szokásos útvonalukon.

Ahhoz, hogy elhatározásait valóban teljesítse, keressen magának egy állandó edzőtársat. Ez segít a nehézségek leküzdésében, és az egészet szórakoztatóbbá teszi.