|Több

Van-e értelme szívfrekvencia mérőt viselni?

21.10.2010

A legtöbb hasonló készülék olyan funkciókkal rendelkezik, melyek a pulzus mellett az elhasznált kalóriát és a megtett szintkülönbséget is mérik.

Aki edzését még pontosabban szeretné kielemezni, használhat lépésszámlálót és távolságmérőt is. Az adatgyűjtés vagy a cipőben elhelyezett érzékelők, vagy GPS segítségével történik. A saját GPS készülék akkor ajánlott, ha szeretjük a járatlan, kevésbé látogatott terepeket. Különösen télen kellemetlen, ha letérünk az útról, egyre fáradtabbak leszünk, és már alkonyodik. Ezért mindig legyen Önnél mobiltelefon (a legjobb, ha vízálló), hogy vészhelyzetben segítséget tudjon hívni.

Ha az ember már egy halom adatot gyűjt be edzéséről, akkor feltétlenül érdemes őket eltárolni. Azt hogy hogyan, döntse el mindenki saját maga. A következőket azonban mindenképpen jegyezze fel egy edzésnaplóba: mikor, mennyi ideig, milyen pulzusszámmal futott. Szintén nem árthat a megtett szintkülönbség, és annak megörökítése, hogyan érezte magát közben. A technikailag jól felszereltek a különböző mérőműszerekből még több információhoz juthatnak. Arra is ügyelni kell azonban, hogy a különböző készülékek ne vegyék át a „ hatalmat” felettünk – jó tanácsunk: Csak olyan dolgokat tegyen, melyek a futásban lelt örömét növelik.

Ugyanez mondható el a futás közbeni zenehallgatásról. Ha hangulatát fejhallgatóval és iPoddal fokozza, akkor mindig ellenőrizze, hogy az elem fel van-e töltve. Fontos, hogy mindeközben a külvilágot is tudjuk érzékelni. Főként városban, vagy az utcán lényeges, hogy meghalljuk a kerékpárcsengőt, ill. a veszélyes gépjárműzajokat.