|Több

„Skike“ – az új terem-és terep-görkorik

04.10.2010

A mozgás maga hasonlít a sífutáshoz, a cipő a görkorcsolyához. A „Skike“azonban terepen is űzhető. Aki kipróbálta a „Skike“-ot, áradozik annak sokoldalúságáról .

A „Skike“ (másnéven „Cross-Skater“) arra tesz kísérletet, hogy két már létező sportág előnyeit egyesítse. A név a ”skate“ és a „bike“ szavakból tevődik össze. Alakja görkorcsolyára emlékeztet. Különbségek azonban vannak: először is a Skike-nak csak két kereke van, nem négy. A kerekekben levegő van, ezáltal alkalmas nehezebb terepeken való használatra is. Másrészt a Skike nincs egybedolgozva a cipővel. Normál cipőre szerelhető. Az ideális lábbeli a sífutócipő, amely megfelelő tartást biztosít. Speciális botok (kicsit hosszabbak, mint a Nordic-Walking-botok, és többnyire szénszálasok) egészítik ki a Skiker -alapfelszerelést.

A Skike egyszerű és minden előképzettség nélkül könnyen elsajátítható. A futótechnika azonos a sífutókéval. Tudatos bothasználattal a tempó növelhető, és fokozható az edzés hatékonysága. Különösen a kar-és a felsőtest izomzatát erősíti. Az izületeket igazolhatóan kevésbé veszi igénybe, mint a gyaloglás, a futás vagy a görkorizás. Hatékony fékrendszre révén még biztonságosabb is, mint a görkorcsolyázás. A sífutók a Skike- nak köszönhetően egész évben tréningezhetnek.

Még ha a Skike biztonságos sportnak is számít, mégsem szabad a biztonsági felszerelésről elfeledkeznünk. Sisak és könyökvédők. Térdvédőre nincs szükség, mivel a Skike-ot úgy alkották meg, hogy a térdre esés kizárt.