|Több

Az E-Bike hódít az utcákon

28.09.2010

Talán nincs is olyan sporteszköz, amiről annyit beszélnének, mint az elektromos bicikliről. Két évvel ezelőtt még kuriózumnak számított a bicikliutakon, mára azonban megváltozott a helyzet. Az E-Bike mindennapjaink társává vált.

Maga a koncepció igen egyszerű: adott egy motor, mely megkímél a nagyobb erőkifejtéstől.
Az eredmény: hosszabb távokat tudunk megtenni, kevesebb erőkifejtéssel. Az ember és a gép együttese azonban nem jelenti azt, hogy az E-bike-ot használók lusták lennének. Az E-Bike nem pótolja a mopedet - pedálozás nélkül itt sem jutunk előre. Az elnevezése is innen származik: „Pedelec“ (Pedal Electric Cycle).

Annak ellenére, hogy mára már az E-Bike-kínálat jócskán megnövekedett, egy valamiben azonosak
a forgalomban levő modellek: a lithium-iónos-akkukkal kb. 40 - 60 kilométert lehet megtenni. A töltés 7-8 órát vesz igénybe. Az E-Bike-ok kereken 9 kilóval nehezebbek, mint a klasszikus kerékpárok.

Na, de hogyan kell gázt adni? Kétféleképpen. Vannak olyan modellek, amelyeknek van egy forgatható fogantyújuk a kormánynál, hasonlóan a motorbiciklikhez. Az ilyen járművet rövidebb útvonalakra ajánljuk a városban. Aztán vannak azok az E-bike-ok, amelyek pedálrásegítésűek. Ezeknél a bicikli magától ad gázt, amint vezetője elkezd pedálozni, és akár óránként 25 km-es sebességre is felgyorsul. A motorok között különbséget kell tenni az úgynevezett kefés motorok (5000 km-enként szervízelni kell) és a kefe nélküli motorok között, amelyek karbantartást nem igényelnek.

Hogyan lehet biciklit E-Bike-ká átalakítani?
Azoknak, akik saját kerékpárjukat E-bike-ká szeretnék átalakítani, szükségük van egy felszerelés-szettre. A motorból, kormányra szerelhető készülékből, motortmeghajtású hátsó kerékből és akkumulátorból álló csomagot bárki saját maga is beépítheti, vagy megkérhetjük az áruházi eladót. Az E-Bike eggyel több ok arra, hogy kevesebbet autózzunk, mert jót tesz az egészségünknek és környezetünknek is.