|Több

Küzdelem az izomgörcs ellen: így nyerhet csatát

26.02.2013

Sok szabadidősportoló ismeri az izomgörcsöt. Legtöbbször a vádliban jeletkezik vagy a felsőcombban sportolás közben. Néhány ötlet arra, hogyan csökkenthető az izomgörcs.

Akárcsak más sportorvosi kérdés esetén, az sem teljesen tisztázott, mi az izomgörcs oka. Többnyire magnéziumhiányról beszélnek, ez azonban tudományosan nem alátámasztott tény. Ennek ellenére azoknak, akik hosszútávú sportokat űznek, az a tapasztalatuk, hogy ritkábban lép fel náluk az izomgörcs magnéziumbevitel mellett, mintha ez elmaradna.

Aminek viszont sosincs pozitív kihatása az, ha mondjuk közvetlenül egy verseny előtt fogyasztunk magnéziumtablettát az izomgörcs elkerülése végett. Ha már szedjük, akkor rendszeresen.

Megbízható módszerek az izomgörcs ellen:

  • Igyunk sok folyadékot! Sok sportoló nem növeli eléggé a folyadékbevitelt nagy melegben. A szervezet nem tudja pótolni az eltávozott vizet és ásványi sókat. 
  • Ne hajtsuk túl magunkat! A túlzottan intenzív edzés inkább fogékonnyá tehet az izomgörcsre, főként a lábizomzatban.
  • Megfelelő ruházat! A túl szűk cipő vagy zokni akadályozza a vérkeringést, és elősegíti az izomgörcs kialakulását.
  • Járjon orvosi felülvizsgálatra! Amennyiben indokolatlanul sokszor van izomgörcse, kérdezze meg sportorvosa véleményét.