|Több

Aki rendszeresen mozog, az gondtalanul élvezheti a karácsonyi sütiket

12.12.2012

Az adventi vásárok már megnyitották kapuikat, mi pedig el-elropogtatunk egy kis nasit. Aki rendzseresen sportol, az jó lelkiismerettel kóstolhatja meg a finomságokat. Buzdításként az Intersport-blogja bemutatja, hány percet kell annak edzenie, aki le akar tornázni egy adag mézes süteményt.

Minden évben ugyanaz: az adventi készülődés során elnassolt süteményeket a december 24-i vacsorával koronázzuk meg. Szilveszterkor aztán pontban éjfélkor elhatározzuk, hogy az új évben sportolni fogunk, hogy elérjük ideális testsúlyunkat. Ez azonban sajnos többnyire csak fogadkozás marad.

Hogy ez idén ne így történjen, ehhez ajánlunk egy kis testreszabott stratégiát: már most, egy hónappal karácsony előtt kezdje el a rendszeres mozgást beépíteni a mindennapokba. A csípő körüli hájnak így esélye sem lesz lerakódni. Az Intersport-blogja bemutatja, hány kalória van a karácsonyi sütikben, és mennyit lehet sportolással elégetni. 

Aprósüteményt falatozni és sportolni: ez a megfelelő kalória-management

   

A darált keksz talán a legsunyibb kalóriabomba. 10 deka 550 kalóriát tartalmaz. Ahhoz, hogy ledolgozzuk, testsúlyunktól és edzettségi állapotunktól függően kb. egy órát kell közepes tempóban futnunk.

A mindenki által kedvelt vaníliás kifli is igazi „ gyilkos“, 500 kalóriát kóstál 10 dekája. Ugyanez mondható el a fahéjas csillagról és a fánkocskákról is. A mézeskalácsfigurák “ csak” 350 kalóriát rejtenek/10 dkg. Javaslatunk: ha magunk sütjuk az édességeket, akkor a cukor és a vaj mennyiségének csökkentésével faraghatunk le a tápértékből. De senki se élvezze rossz lelkiismerettel a karácsonyi nyalánkságokat. Ezek bátran képezhetik, persze csak mértékkel fogyasztva, egy kiegyensúlyozott táplálkozás részét. Aki ráadásul még sportol is, az főleg ne aggódjon.


A közelgő tél rengeteg hatékony sportágat kínál. Ragadjunk ki csak néhány példát: A sítúrázással hegynek felfelé egy óra alatt akár 1000 kalóriát is el lehet égetni.

A sífutás kíméli a szalagokat és az izületeket, és a túlsúlyosak is kipróbálhatják.  Egy órás sífutással már 500 kalóriát elégethetünk.

A legkedveltebb téli sportág mégis az alpesi sízés, ami a snowboardozáshoz hasonlóan 60 perc alatt 500 kalóriát emészt fel. Azonban ne felejtsük: a hosszas várakozás a felvonónál, illetve a hüttében töltött kimerítő pihenés sokat levon egy nap hatékonyságából. 

A megadott kalóriák egyébként becsült értékek. A valódi kalóriafelhasználás minden embernél más és más. Aki hozzávetőleg ki akarja számítani kedvenc sportága energiafelhasználását, az pl. ezen a honlapon megteheti www.fitrechner.de kora, testsúlya és magassága megadásával.