|Több

Sportoljunk minden nap, és őrizzük meg karcsúságunkat fogyókúra nélkül

19.09.2012

Elsősorban a nők tartják fontosnak a rendszeres sportolást, ha fogyásról vagy a testsúly megőrzéséről van szó. Amerikai kutatók kiderítették, hogy a nők fogyókúra nélkül hosszútávon megőrizhetik alakjukat, ha napi egy órát lájtosan sportolnak.

A bostoni Harvard Medical School (USA) csapata izgalmas felismerése egy 2010-es tanulmány eredményén alapul, amely 13 éven keresztül 34.000 nő testsúlyának alakulását dokumentálta. Csupán 4.500 résztvevőnek sikerült, hogy ne hízzon 2,3 kilónál többet. A 25 alatti   testtömegindexű, normál súlyú nőknek mindez fogyókúrás stressz nélkül is sikerült. Egyszerűen csak be kellett illeszteniük napi rutinjukba a sportot. Konkrétan ez azt jelentette, hogy minden nap egy órácskát lazán sportoltak, pl. sétáltak vagy futottak.

Naponta sportolni, ez sokaknak komoly kihívást jelenthet, sőt egyenesen lehetetlennek tűnhet. Pedig nem az. Az benne a művészet, hogy le kell győznünk a bennünk rejlő „lusta disznót“ . Ez a fejünkben ütötte fel tanyáját, és azt szuszogja, hogy kényelmeskedjünk a heverőn ahelyett, hogy egy kört futnánk a háztömb körül. Sabine Würth, a bécsi egyetem sportpszichológusa már írt nemrégen az Intersport blogján arról, hogyan tudjuk elhallgattatni ezt a belső szirénhangot.

Csak emlékeztetőül pár ötlet: A „lusta disznó-effektus“ elleni legfontosabb tippek:

  • Írjunk kis, konkrét terveket, mert az írásos ígéreteket inkább betartjuk.

  • Keressünk magunk mellé sporttársat, pl. fussunke gyütt a barátnőnkkel. Így nehezebb lemondani az időpontot.

  • „Kifogás-management“: fontoljuk meg jó előre, mi az, ami a sportolás időpontjától eltéríthetne. Rossz idő? Megoldás: jó minőségű, vízálló ruházat vagy futópadozás. Túl hívogató a kényelmes heverő? Megoldás: a munkából azonnal menjünk a sportolás helyszínére, ne kanyarodjunk előbb haza.


Aki megfogadja ezeket a tanácsokat, az minden edzéssel növeli annak a lehetőségét, hogy hosszú távon rendszresen edzzen. Egyszer csak a mindennapi testmozgás úgy megy majd, mint a karikacsapás.

A sport egyébként nemcsak mindennapos edzés esetén van ránk jó hatással: már heti 92 perc mozgás meghosszabbítja az életet!