|Több

Hőség-különkiadás az Intersport-blogban: 18 tipp, amely lehűti a mindennapokat

08.08.2012

Nyáron, amikor kint tombol a hőség, tóra vagy tengerre vágyunk. De ez sajnos nem mindig kivitelezhető. 18 tippünk van azok számára, aki irodában punnyadnak vagy a tűző napon izzadnak munka közben.

Lazán és egészségesen

  • Vizezzük be az alkarunkat, és épp hogy lapogassuk meg egy törülközővel.

  • Kerüljük a tűző napot. Ha mégsem lehet, akkor viseljünk fejfedőt.

  • A klíma jótétemény ugyan, de a hirtelen hőmérsékletváltás megterheli a vérkeringést. Ezért a klímát ne állítsuk túl alacsony fokozatra. 

  • A szabadban használjunk napvédő krémeket. Az erre vonatkozó tanácsokat itt. olvashatja

  • Nyáron is nagyon fontos a sport. Ennek pozitív hatásairól itt olvashat.


Csillapítsuk szomjunkat preventíve is.

  • Naponta legalább 2 liter folyadékot igyunk. A legjobb szomjoltók az ivó- és az ásványvíz, illetve a nem édesített gyógy-és gyümölcsteák, valamint a higított gyümölcslevek.

  • Ha nehezen megoldható, hogy naponta 2 liter folyadékot igyunk, akkor gyümölcs és zöldség is megteszi: együnk pl. görögdinnyét, uborkát, körtét, epret.

  • Noha nem hangzik logikusan, mégis tény, hogy a meleg italok jobban hűtenek, mint a hidegek. Az emberi testnek ugyanis  a hideg italt emésztés előtt még fel kell melegítenie, ami sok energiát igényel, és hőt termel. Meleg ital fogyasztása esetén nincs szükség külön energiatermelésre. 

  • Ne együnk nehéz, zsíros ételeket a forró napokon. Inkább salátát, sovány húst és halat.


Hűsítőt a ruhásszekrényből

  • Viseljünk világos színű, kivágott ruhát nyáron.

  • A természetes anyagok, a pamut és a selyem magába szívja ugyan az izzadságot, de nehezen adja le. Ezért izzadságfoltok képződnek a ruhán. Jobb tehát szintetikus anyagokból készült ruhákat hordani.


Szellőztessük az irodát és a lakást

  • Lehetőleg még kora reggel nyissunk ki minden ablakot, hogy átszellőztessük a lakást. Ha még mindig áll a levegő, akkor nyissuk ki az ajtókat is. Ha késő délután megint meleg lesz odakint, akkor  sötétítsük el a szobákat, és zárjuk be az ablakokat.

  • Húzzuk le a redőnyt, akkor nem hatolnak be a napsugarak. 

  • Forróság az autóban: indulás előtt nyissuk ki az ablakokat. Induláskor csak légbefúvást használjunk addig, amíg a motor eléri az üzemi hőmérsékletet. Ezt követően kapcsoljuk a klímát „átszellőztetés“ módba. Néhány perc múlva válthatunk az automata üzemmódba. Gyerekeket és állatokat sose hagyjunk az autóban. Még pár percre se! 

  • Minden elektromos készülék hőt termel. Kikapcsolni mindet, ha nincs rá szükség! 

  • A ventillátorok kellemesek, de az állandó huzat megterheli a szervezetet. Ezért ne állítsuk a legmagasabb fokozatra.


Lefekvés előtt frissüljünk fel

  • Lefekvés előtt zuhanyozzunk langyos vízzel. Ha valaki jéghideg vízzel zuhanyozik, az még jobban fog izzadni.

  • Hűtsük magunkat hideg vizes flaskával a langyos nyári éjszakákon.