|Több

Hogy az utazás is jól teljen

05.07.2012

Hurrá nyaralunk! De még előttünk áll az odaút: dugó, forró túlzsúfolt vonatok, herce-hurca a reptereken. Ilyenkor jól bevált módszer, ha lazítógyakorlatokat végzünk.

Minimum kétóránként ajánlatos autóvezetés közben egy kis szünetet beiktatni, amikor kinyújtóztatjuk zsibbadt tagjainkat. Feltétlenül szálljunk ki a kocsiból, és tegyünk néhány lépést, végezzünk karlendítéseket, gugolásokat. Persze van, aki az autóban dugóban vagy a pirosnál is tud picit lazítani. Inni se felejtsünk el, persze csak vizet. Ezekkel a módszerekkel hatásosan űzzük el a fáradságot.

Ha vonaton vagy repülőn utazunk, akkor legalább a vezetés nem a mi gondunk. Nagyon veszélyes azonban ilyenkor is, ha sokáig ülünk egy helyben mozdulatlanul. Trombózis alakulhat ki, ami életveszélyes. Ajánlatos tehát felállni, átmozgatni a lábakat, hajlítani a felsőtestet, lábujjhegyre és sarokra állni. Ajánlatos az Intersportnál kapható szorítózoknikat is beszerezni, mert ez biztosítja a láb egyenletes vérellátását.