|Több

Van, aki forrón szereti: A hobbisportoló hőségben is megőrzi a hidegvérét

10.07.2012

Kánikula, napsütés, a hőmérő 30 foknál is többet mutat – nem egy nap volt ilyen a közelmúltban. Kérdés, hogy szabad-e, egészséges-e kánikulában sportolni. Szerintünk igen, ha néhány jótanácsot megfogadunk.

Az edzés kezdetén a pulzusszámláló óra mutatja, hogy a szívünk a forró napokon gyorsabban ver. A testnek intenzívebben kell dolgoznia, hogy fenntartsa az optimális 37 fokos testhőmérsékletet. Aki ilyenkor sportol, annak figyelembe kell vennie a többletterhelést, és ehhez igazítania az edzéstervét.

Aranyszabály nincs arra, hogyan állítsuk össze ilyen időjárási viszonyok mellett az edzéstervünket. Egyeseknek meg se kottyan a rekkenő hőség, azonban, aki csak ritkán sportol vagy rendetlenkedik olykor-olykor a szíve, az inkább tájékozódjon az orvosánál.

Tippek

  • Sportoljunk kora reggel vagy este, olyankor hűvösebb van.

  • A megszokottnál többet igyunk. Akkor is kortyoljunk, ha még nem vagyunk szomjasak. 

  • Folyamatosan mérjük a pulzusunkat.  

  • Funkcionálisan öltözködjünk. Olyan ruházatot öltsünk magunkra, amely jól szellőzik és nem izzadunk bele. 

  • Változtassunk helyszínt és sportágat: inkább fussunk az árnyas erdőben, mint szénné égjünk egy teniszpályán. 

  • Védjük magunkat a káros napsugaraktól: viseljünk sapkát, napszemüveget, kenjük be magunkat napkrémmel.

  • Biciklizéskor vagy görkorizáskor hűt a szembeszél.