|Több

ajánlott gyakorlatok futás közben

14.10.2011

Aki még jobban akarja élvezni a futást, és több változatosságra vágyik futás közben, az iktasson be minél több gyakorlatot. Hat példa arra, hogyan növelhető a teljesítmény.

1. Bokalazítás
Kiinduló helyzet: felsőtest egyenes, tekintet előre néz, karok keresztben.
Kivitelezés: az első láb pipában, előrehajolunk a lábujjak felé. Csak kicsiket hajoljunk előre.
Fontos: a támaszkodó lábat is jól nyújtsuk át!

2. Térdemeléses futás
Kiinduló helyzet: mint a bokalazításnál, bár a törzs kissé előre hajlik.
Kivitelezés: a lábat vízszintes pozícióba emelni – mérsékelt mozdulatok.
Fontos: egyenes tartás. Nehogy orra essünk!

3. Sarokemelés
Kiinduló helyzet: törzs egyenes, tekintet előre néz.
Kivitelezés: könnyű, gyorsuló futás, közben a sarok felvátva érinti a feneket.

4. Ugrálás
Kiinduló helyzet: törzs egyenes, tekintet előre néz.
Kivitelezés: heves karkörzés közben emelem a lábakat. Figyelem: ugrálás közben maximum vízszintesig emelni a lábat!
Fontos: játékosan, mint a gyerekek. A karok a lábbal ellentéstesen mozognak!

5. Oldalra ugrás
Kiinduló helyzet: a futás irányára kicsit ferdén állunk, stabil a törzs.
Kivitelezés: oldalirányú mozgás, karok, lábak egyvonalban, oldalra ugrunk, nyitjuk-zárjuk  a lábakat
Fontos: a felsőtest ne csavarodjon el!

6. Oldalazva futás
Kiinduló helyzet: 100 méteren kersztül állandóan fokozzuk a sebességet. Kivitelezés: lassan kezdjünk, és fokozatosan gyorsítsuk a tempót. Figyelem: ne legyen gyors sprint - sérülésveszély!
Fontos: könnyedén, játékosan, ne fejezzük be hirtelen- laza levezetés!